Thursday 29 March 2012

ambition

semua orng ada cita2 kn? 
atau dlm bahase laen nyer berangan..berangn nk jadi ape kn??
first skali kite di tnya sal cita2 bila kita start masuk tadika kn?
time tu keliru sikit la ape nk jd..sbb sume nmpk cm best..hahha

then naek skola rendah, igt lg x setiap murid ade kad laporan..dlm tu ada di tnya sal cita2..
setiap tahun kne isi ok..then setiap tahun la cita2 itu akn berubah..hahha
aku igt lg, mase skola rendah aku nk sgt jadi pilot..haaaa, mampu x??
nmpk cm best je bila bole bwk kapal terbang kn?
pastu pikir bole g luar negara secara percuma..hahha
pastu cita2 ni x tercapai sbb nek je skola menengah aku da start rabun..! damn..!

then cita2 kedua kalo x silap nk jd cikgu..

nk jd cikgu yg nsem dan fames yg mnjadi kegilaan ank muridnya

cita2 ni pon x kesampaian sbb aku sedar aku ni x suke di bebani komitment yg melampau...hahah
*selamat ank bangsa....



then pena jua nk jd doktor

konon2 kn..
tp di sebabkn aku ni seorng yg penggeli plus x cukup bijak so semua tu pon x layak..!! hahah



pastu bila da masuk skola menengah..ade lg cite sal cite2 ni...
mostly bila g kem2 motibasi la kn...
tah cmne ttbe aku cm teringin nk jd arkitek..haaaa
mby sbb aku pena dok tolong2 one of my uncle buat model, tgk dy wt2 drawing pastu trus minat agaknyer..


ni namanya plan


tp pada masa yg sama, aku ni minat jua mndesign...
dan juga berjiwa agk seni la..haha *poyo
kalo pendidikan seni tu mmg x pena la dpt B..A saje..haha
tp bukan bab2 lukis2 ni la..more on penggunaan idea utk kreative2 ni la..


pastu masa form 4 aku ade join kelab usahawan muda..
kami kne create 1 product taw..then mmg da jd kije aku la kn..
tanpa di sangka2 product ciptaan aku tu berjaya mndapat tmpat no 2 ok dlm konvensyen usahawan muda peringkat wilayah..!! 
satu pengikhtirafan kpd diri sndri..hahah
gile x bangga 1 kl ni kami punya dpt no 2..hahha



so dr situ la aku berangn nk jd arkitex designer..
maen hntam je nk jd ape kn....


nk di pendekn cite, after 3 years struggling in INTERIOR ARCHITECTURE kt UiTM PERAK finally i got my diploma...*semakin hampir dgn cita2 tuh...






time ni la jerawat byk nk naek..ciss

and now, im totally being a designer...
alhamdulillah..terima kasih ALLAH...
akhhirnya aku dpt jua menggapai cita2 aku untuk mnjadi seorng architect designer..
segala pena lelah selama ni rasanya sgt berbaloi..
tambah berbaloi apabila melihat senyuman pada abah dan mak..
duet yg mereka laburkan pada aku itu membuahkan hasil jua..


lebih mengharukan apabila im da eldest son and eldest granchild yg berjaya masuk U n blaja smpai habis...
plus bila orng tnya mak dan abah, 'ank hang reja apa'
dorng jawab 'architect designer'...
pastu riaksi orng tu mesti...'waaaa'..

bukan niat nk berlagak tp aku juz nk ckp, setiap dr kita haruslah ada cita2 untuk menjadikn hidup kite lebih bermakna..
apa guna hidup lama2 tp x ada cita2 dan matlamat hidupkn...


insyalah, my next dream to continue stady in degree lak..
sbb pernah trdngar abh ckp dgn kwn dy yg dy nk aku blaja setinggi yg mungkin..
dy xde harta nk di tinggalkn..
tp dy ada kami saja yg di berikan ilmu secukupnya...
ayt tu sudah cukup untuk mnjadi pendorng kpd aku...

terima kasih abah..
luv them

with my sister n my granny


No comments:

Post a Comment